• 01
  • 09
  • 10
  • 11

Kam auto nedojede a kolo cestu nezvládá, tam je noha pěšce potřebná! V Jeseníkách to platí dvojnásob! Pěší túry všech náročností a délky, od přechodu Jeseníků po Jesenické magistrále, přes jednodenní výšlapy na nejvyšší vrcholy, až po krátké pohodové vycházky v sandálech. Jeseníky nabízejí unikátní příležitosti pro pěší turistiku všem. Vyberte si některou pěší trasu.

Do Rychlebských hor

V Rychlebských horách je široké spektrum zajímavých tras, ať už jde o krátké výlety, jednodenní túry či několikadenní přechod celého pohoří. Cestou narazíte na podhorská a horská městečka, mimo jiné Bílou Vodu, která leží přímo na státní hranici, Travnou s léčivým radioaktivním pramenem nebo Žulovou s několika velkými lomy na žulu v blízkém okolí.

Hřebenovka ze Skřítku na Červenohorské sedlo

Horské sedlo Skřítek odděluje nejjižnější část Hrubého Jeseníku od Hraběšické hornatiny. Sedlo je asi 2,5 km dlouhá a několik desítek metrů široká plošina, která je východiskem hřebenových túr.

Kde žily čarodějnice

Začíná na náměstí Míru a seznamuje nás s historií čarodějnických procesů v Šumperku a současně s domy, ve kterých žili buď údajné čarodějnice nebo lidé, kteří s touto smutnou historií měli něco společného.

Malá Vídeň

Z náměstí Míru se přesuneme k Mariiným schodům, které nechal v Hanácké ulici postavit šumperský textilní podnikatel Ignác Seidel, sejdeme ke Smetanovým sadům, přes Husovo náměstí, Žerotínovu ulici a ulici Dr. E. Beneše k budově Okresního soudu. Ulicemi M. R. Štefánika, Slovanskou, Gen. Svobody a přes ulici Starobranskou zpět na náměstí Míru.

Okolí Šumperka

Šumperk–Bludov. Za zajímavostmi šumperského okolí.

Okolí Zábřeha

Mezi nejnavštěvovanější místa Zábřežska patří rekreační osada Dolní Bušínov s vodní nádrží vhodnou ke koupání a vesnice Pivonín, Svébohov a Jedlí, v nichž najdete původní lidové stavby. Milovníci výletů hezkou přírodou ocení výpravu na zříceninu hradu Brníčko, rozkládající se na osamělém kopci asi 9 km od Zábřehu. Za pozornost stojí také vyhlídka Na Skaličce, ze které uvidíte Zábřeh z ptačí perspektivy.

Procházka ze 13. do 21. století

Okruh trvající asi 60 minut začíná před radnicí a pokračuje ulicemi Starobranskou a Úzkou kolem bývalého klášterního kostela Zvěstování Panny Marie, Geschaderova domu a bývalého zámku až na kostelní náměstí k sochám evangelistů a farnímu kostelu sv. Jana Křtitele. Procházka končí na náměstí Míru u morového sloupu, ale je možné si přikoupit rozhled z radniční věže, kde je umístěný dalekohled.

Štíty–Horní Studénky–Olšanská Hora–Horní Studénky–Štíty

Trasa začíná na náměstí ve Štítech. Odtud půjdeme po modré turistické značce k základní škole a dále do ul. Široká, kde přejdeme most přes říčku Březná a zahneme doleva do lesa. Asi po 1,5 km dojdeme k javorové aleji a pokračujeme dále ještě 1 km stále po modré do Horních Studének.

Sychrov

Naše cesta začíná na štíteckém náměstí, odkud vyjdeme dolů po hlavní silnici přes ul. Na Pilníku směrem k autoservisu Hudousek, kde odbočíme do prava a poté do leva kolem autoservisu po silnici směrem k lesu, kde ostře odbočíme do leva a pokračujeme lesní cestou. Pokračujeme stále rovně, cesta se po nějaké době začne stáčet do prava, na konci lesa vyjdeme u rybníka Sychrov, který zde leží od roku 1964. Pokud se zde zastavíme, můžeme vyrazit po cestě do kopce a kousek v lese se nachází uskupení bludných balvanu zvané Čertovy kameny.

Trasy z Červenohorského sedla

Vede sem vhodné autobusové spojení. Pro turisty je k dispozici horský hotel, restaurace s ubytováním (postavena v r. 1934 Klubem českých turistů), Dům Horské služby Jeseníky a středisko Ski-klubu Šumperk, které provozuje zdejší lyžařské vleky. Severozápadním směrem se z Červenohorského sedla vydáme po červené značce k rozcestí označenému jako Bílý sloup, kde křižujeme značku zelenou.

GPS: 50°1´55.200´´N 17°2´22.643´´E

NOVINKA
V PRODEJI KALENDÁŘ
OBCE VELKÉ LOSINY

Sestaven z 6 grafických listů výtvarnice Jany Hrobařové Kotsch ze Šumperka. Je tematicky zaměřen na nejvýznamnější památky obce Velké Losiny (zámek, ruční papírna, kostel sv. J. Křtitele, kostel sv. Martina v Žárové a kostel sv. Michaela v Maršíkově).